Idag börjar mitt nya liv (igen)

Jag har sagt detta mååååånga gånger förr men jag säger det igen. Från idag och heeeeela mitt liv framåt ska jag tänka på vad jag äter och se till att jag rör mig nog mycket. Jag ska INTE äta kvällsmackor och jag ska hoppa över ALLT fikabröd. Visst om någon fyller år kan jag väl smaka en bulla eller så!

Men nu jävlar är det färdigt med allt svullande. Jag har ju haft en fin trend sedan augusti. Vågen pekade neråt och orken steg uppåt hela tiden. Nu är visserligen orken kvar men vågjäveln står still!!!! Jag ska gå ner minst fem kilo innan sommaren men väldigt gärna tio!

Planen är att från idag alltså äta nyttigt och inte för mycket, sen ska jag röra på mig DAGLIGEN! Och med röra på mig menar jag  gympa, box, springa eller åka skidor (hoppas vid gud att snön försvinner snart så jag slipper det sistnämnda)

Detta lovar jag mig själv och min familj, för jag tror och vet att om jag tränar mer och äter mindre så blir jag bättre balanserad. (plus att jag kan ha mina kläder som krympt i garderoben)

Till min hjälp har jag oxå skaffat en Shaktimatta. Den är väldigt omtalad och jag vet flera som har en. Kära mamma är väl den som vurmat mest för denna matta. Jag har provat den hos mamma och den är helt underbar. Nu har vi alltså en egen i huset och den ska användas DAGLIGEN!  6000 små sylvassa piggar!(Den är alltså till för att hjälpa mig bli och vara en balanserad och trevlig mamma och sambo)


Så jag har inte tid att skriva nå mer idag för jag måste bege mig ut i mitt nya liv....Beach 2009 Här kommer jag!




Kommentarer
Postat av: evelina

mitt nya liv har också börjat i dag=)

2009-03-09 @ 15:54:00
Postat av: Anonym

Önskade jag hade kraft att börja mitt nya liv....men var sak har sin tid, så känns det verkligen för mig just nu. Hur som helst så känns allt som du vet mycket bättre i kväll, jag börjar landa i allt elände. Och Du är GULD värd! Som orkar lyssna...kramisar!

2009-03-09 @ 22:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0