Blodig Lördag

Ja alltså igår (Lördag) då barnen hade det som roligast och jag satt vid datorn och leta nå tvgrejs så hör jag ett vrål utan dess like. Hanna brukar visserligen vara hög i rösten då hon slår sig men detta var nåt utöver det vanliga. Jag SPRANG upp och där kommer hon haltande lilla Skrotungen med en blodig tå. Trodde att hon "fläkt" upp nageln men då jag torkat och skadekontrollerat och Hanna berättat vad som hänt så inser jag att det var värre. Hon hade tappat en väldigt tung liten rutschkana på tån och den klöv nageln rakt itu!!!!
Hon skrek då hon såg såret och jag hade inte en chans att göra mig hörd. I panik ringde jag till Ewy eftersom det bara var jag hemma (se tidigare inlägg) och gulliga gulliga Evelina kom som ett blixt! Lite samtal med jouren och tryckförband och duttande så kom vi fram till att vi inte behövde fara in om såret under tån slutade blöda. Såret på nageln kunde dom inte göra nåt åt så det var bara att vänta på att det skulle sluta. Detta hände klockan 12 och jag kan säga att kl 20,30 blödde det ännu. Inte mycket men ändå! Lilla Hanna skrutten fick sitta större delen av dagen med benet i högläge. Vilken tur att det var Lördag så hon iaf fick äta lite slisk! Tack igen snälla Ewy för hjälpen! Behöver jag säga att kanan har åkt UT!


Annars var det en lördag som de flesta andra. Henrik och Krille kom hem lagom till middagen och det känndes väldigt bra. Kände mig väldigt ensam då allt detta hände. Återkommer senare, om inget blodigt inträffar eller så!


Ha de




Dålig bild tagen med mobilen av en skakig mamma, men ni fattar hur det ser ut och jag kan säga att det blödde ordentligt!

Kommentarer
Postat av: Eva

Men stackarn! Det där gjorde och gör säkert fortfarande ont, lilla skruttan! Kramisar

2009-03-15 @ 15:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0