Snöskottning

Äntligen har det kommit mera snö. Jag och Limpan har varit ute och skottat, snälla svärfar var och hjälpte till! Gillar att skotta om det inte är blötsnö, det är ju faktiskt en himla bra motion. På tal om motion, som förövrigt tycks vara ett återkommande tema på min blogg, så var det satans jobbigt på gympan igår. Först var jag ju med de små liven och får då springa en hel del med Linus och sen var det min egen då. Men jag måste säga att det är ett himla bra program denna termin. Ulrika och Maud är två toppen instruktörer!!

Ikväll är det dags för Box och som vanligt längtar jag. Men det är även skridskoskola för Hanna ikväll. Förra veckan blev det inget för det var ju snorkallt men ikväll gäller det. Det krockar med min box men supersnälla Mamma Anita har lovat att hon skjutsar hem Hanna! Tack tack snälla du!

Nu måste jag då skriva innan ni moralmänniskor tycker och tänker ang för många aktiviteter för barn! Ja jag vet det är rätt körigt just nu, många grejjer startar på en gång och "man behöver inte gå på allt" men vi hart valt att göra detta och det har ingen nåt att göra med!!! Så mao jag har inte barn som bara vill se tv och vara inomhus, jag har friska och sunda barn som gillar att det händer saker men som lika nöjer sig med att vara hemma. Jag dömer ingen som gör andra val men jag har valt att aktivera mina barn för att ge dom en bra start i livet enligt mig! Alla väljer vad dom ska göra!


Så nu har jag "skällt i förväg" färdigt!!

Annars är det som vanligt buttra tonåringar som är på krigsstigen och all marktjänst som ska utföras, jag väljer att börja i tvättstugan för tvättmskinen spelade nyss sin trudelutt som betyder -Färdig!

Så ha de alla och akta ryggarna då ni skottar bort den ljuva snön!




Största syster Monica med sin familj, Mannen Peter, My (som vänder ryggen till) Jennifer med de rosa håret, i bakgrunden Micke.....och Lilla Hanna min har smygit sig med på ett hörn!

Kommentarer
Postat av: Eva

Det är ju så här med erfarenhet att vi varit mammor ett bra tag och har stora barn, om man inte ger barnen motivation att röra på sig och ider till aktiviteter när de är små så är det svårt att motivera ett barn som kommit upp i 10-12 års åldern att börja med nått intresse och då VILL man att de redan skall ha funnit sitt intresse, för annars så kan det väldigt lätt spåra åt ett annat håll. Sen tycker jag att ni är ganska lagom och jag söker med ljus och lykta nått som skall passa Abbe, Melina är ju en djurmänniska ut i fingerspetsarna så stallet är superduper! Ha det gott, akta ryggen :O)

2009-01-21 @ 13:42:46
URL: http://[email protected]
Postat av: angelika

ja kan tänka mig att folk kan gnälla på vad som helst.. är man hemma med barnen är det fel enl, vissa och är man aktiv och gör saker så är det kanske också fel.. ja vi har ju ränt som fan med våra barn gud va skadade dom ska va ... och i dag så ser dom TV huuuu... hahahaha

2009-01-21 @ 14:49:27
URL: http://lillafrokenlycklig.blogg.se/
Postat av: mammamia1

Plåga dem du! De protesterar när de fått nog! Om inte annat när mopeder eller killar börjar intressera. Å då har du gett dem en stabil grund. Mycket imponerad att du orkar med att plåga fyra! Jag orkade knappt med två och då fanns inte ens hälften av de aktiviteter som finns att välja bland idag.

2009-01-22 @ 10:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0