Måndag 10/8

Idag är det många som återgår till arbete efter en lång och varm semester. Igår visade våran termometer + 27 i skuggan, då jag kollade sist var klockan sju på kvällen och det var fortfarande 27 grader.

Jag har jobbat fyra nätter och gick av igår, så då jag vaknade packade vi ihop och for på stranden. Det blåste en hel del men det var ljummet i vatten. Det känndes lite som att det var sommarens sista stranddag. Det kan ju bero på allt jobbprat för man kan ju inte säga att det är kallt idag, termometern visar dryga 20grader och klockan är kvart över åtta.

Idag blir det till att tvätta och städa lite, jag jobbar igen redan på onsdag så det är ingen längre ledighet denna gång. Framåt helgen ska jag och hjälpa till på en hundutställning. Sha visst ställa en "Båtsman" tur att man har hyffsad kondis för man får då springa ordentligt med de hundarna så dom visas ordentligt.
Jag längtar faktiskt lite tills Sally är stor nog att bli visad. Fast då blir man väl så nervös så att man kräks utanför ringen, jag är ju nog nervig fast det inte är min hund!


Nej nu är det bara att riva igång dagen med allt vad det innebär.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0