Vilken resa......

Japp så styrde vi då mercen norrut igår för en trivsam liten tripp till det Småländska shoppingparadiset....vi passerade Sangis och jag sa till Henrik att här jobbar Syrran.... Tog upp tel och slog hon en signal och mycket riktigt hon var på väg till jobbet. Då jävlar hände nåt....Henrik tvärbromsade svor och styrde in bilen på en exemplariskt placerad p-ficka.....det rök som faan från huven och tydligen hade det gått av!!!! en kylarslang. Vi var mitt emellan Kalix och Haparanda alltså....ingen ok-mack i närheten....men urgulliga syster som var kvar i luren sa att jag kommer, ni får låna min bil. Snacka om att ha tur i oturen Vi lånade den och fixade allt men det tog ju sin tid!

Väl inne på Ikea (1,5 timme senare än planerat) fick vi kuta som nå dårar. Tur att jag hade allt klart för mig vad som skulle få följa med hem. Henrik sa åt Limpan -Jag har aldrig sett mamma gå så fort inne på Ikea! Det förklarar en del! Sen järnet in på Skopunkten rycka nå dojjer (hade kollat på nätet först som tur var) För att sen hoppa in i bilen och fort fort hemåt. Hanna är ju på dagis till 13,45 och vi for då hon var på dagis för att hon hatar att åka långt.....stressigt var det men 13,42 rullade vi in på dagisparkeringen....

Fy vilken dag och den fortsatte i stressens tecken......Som den kvinna man är vill man ju fixa på en gång, så det var bara att montera och dutta sen var det middag för att senare hjälpa svärfar att packa älgkött. Jag vill ju gärna promera varje dag med vovven och jag kan tala om att klockan var 21,15 då jag tog mig iväg........Tur att det är Lördag idag så jag hinner ta det lungt och städa, tvätta, diska och koka den allra godaste Älgköttsoppa ni kan tänka er :)

Ha det nu bra alla

Kommentarer
Postat av: mamma

ja det är likt dig att stressa,men du ror det iland i allafall.va gott med köttsoppa jag skall koka det nån dag oxå. puss

2008-09-20 @ 14:48:36
Postat av: mammamia1

Å gulle dig som tog dig tid att shoppa loss åt mig också! De där VÄRMER!

2008-09-21 @ 18:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0