Våran älskade lilla tjurskalle!





Ja lilla Hanna som fyller fem år nu på Fredag, hon är nog den som är mest bestämmd av oss alla. Vissa dagar sliter jag nästan mitt hår för att hon är så tjurig, envis och trotsig. Hon vet allt och kan allt utom då hon ska göra nåt jobbigt för då är hon väldigt liten eller trött eller har ont. Hon har lindat oss alla runt sitt lillfinger, den enda som inte tillåter sig styras av fröken är lillebror Linus. Alla andra styr hon med en järnhand.....ja det är faktiskt lite så, visst har vi regler och normer i vårt hus men Hanna ger aldrig upp sina försök att vinna. Sen är det ju ofta så att om hon vill ha hjälp med nåt som hon inte ids göra så finns det alltid nån som gör det åt henne för att man inte orkar höra tjatet........Jo jag vet det är fel och jättetokigt men jag vet att hon bara gör så hemma. På dagis och andra ställen är hon helt annars det är bara här hemma i tryggheten med oss i familjen som hon törs vara den lilla diktatorn!

Kommentarer
Postat av: mamma

va söt hon är på det kortet hälsa ungarna puss o kram

2008-09-21 @ 21:59:31
Postat av: Lillis

Hahahaha...ja,kanske hon påminner om SIN mamma lite när hon var liten...Du var ju minstingen i familjen och mkt gulligull var det där då...en annan fick då utstå mordförsök från både dej o storasyster...och de va ändå på nå jäkla vänster MITT fel..ja ja..barndommer är ju dock förbi för länge länge sen,en man kommer ihåg, en dag ska du få igen för parfymflaskan jag fick i pannan, ärret finns kvar..vänta du bara :o) hahahah kram från oss

2008-09-21 @ 22:24:36
URL: http://trottergrand.blogg.com
Postat av: mammamia1

Å vem kan hon månne brås på? M tanke på soffan...

2008-09-22 @ 10:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0