Tjurig

Fy...detta med Ikea skapar ju ofta en hel del extrajobb då man ska fixa till allt detta nya som man släpar hem. I vårt fall handlade det om en stor rustik kökssoffa som skulle flytta ner i källaren! Henrik jobbar hela helgen 13 timmar/dag och är därför inte mycket för nå annat än fotöljposition då han kommer hem.

Så är det ju då så att jag är född tjurig och tänkte att va fan hur jobbigt kan det vara att baxa ner den! Sagt och gjort jag tog ur massor med saker ur den(ja den var full med skrot) och påbörjade projektet. Till saken hör att vi har en vinkeltrapp ner till källaren. Ner en bit gick bra bara för att ryggstödet på aset skulle kilas fast i källartaket!!! Då fick jag SLITA upp härket igen och det var ruskigt tungt.....bara för att vända den och börja om....nog fan fastnade den igen men jag såg att det skulle gå om man vred den lite så då gick det bättre....sen kom jag inte förbi den och skulle vara tvungen att lyfta den i överkanten. Då jag inte har fyra meter långa armar var jag tvungen att springa ut källarvägen och hoppas på att jag inte hade låst ytterdörren då jag rastat vovven på morgonen, det hade jag inte och det var ju en himla tur....sen gick resten som en dans(kanske inte som en vacker vals då men) och nu står den som ett monument i källargången! Jag å andra sidan skakar i armarna av ansträngning och måste sitta en stund å vila.

Får se om jag överhuvudtaget orkar med allt annat som ska göras under dagen....tänkte ju putsa fönster men vi får väl se om jag lyckas med det.

Ha det nu allihopa!!!

Kommentarer
Postat av: mama

Ja har inte skrattat så mycke som jag gjorde när jag läste det du skrev.Påminner mig om bäddsoffan som skulle ner o ut från erat rum i saleby ha ha ha. fick du så ont så du inte kunde skriva klart :) puss

2008-09-21 @ 11:29:30
Postat av: Lotta

Jodå jag skrev färdigt men det hände nåt då jag skulle publicera den....men nu är den klar!!! Puss

2008-09-21 @ 14:30:30
URL: http://jagplusfem.blogg.se/
Postat av: mammamia1

tjurig...?

2008-09-21 @ 18:52:14
Postat av: Lotta

Ja maria du vet tjurig som den oxe vi är....Ha ha

2008-09-21 @ 19:03:03
URL: http://jagplusfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0