Livet är en konst

Livet är en konst och det är bara du som kan forma den till det du själv vill att det ska bli!!!  Ja så skriver min fina storasyster på sin sida, sant är det men vad är konst för mig? Skönheten ligger ju i betraktarens ögon och det som är vackert och rätt för mig kanske är jättetokigt för en annan.

Att i livet göra val som målar "min konst" som skapar trygghet och kärlek för mig kanske skulle vara total misär för dig. Att jag kan uppskatta en kväll hemma med tända ljus och min familj som sällskap  kanske framstår som supertrist för dig. Allt handlar ju om valen man gör i livet. Att vissa väljer en hetsig kväll på krogen med ett glatt gäng som skriker och skränar för att morgonen efter pratas vid och tillsammans försöka minnas allt som hänt, vem som gjorde vad och vilka som gjorde bort sig. Jag kan förstå det för att det är kul i ett visst skede i livet, herregud man måste igenom den där fasen på nåt vis, men sen då man landat i vem man är och vad man står för så blir det så lätt ytligt.....men jag dömer ingen har ju varit där själv......

Men i övrigt finns det massor som gör mig lycklig och hel som människa.....en tidig morgon innan alla klivit upp kan det vara som bäst. Att få dricka mitt kaffe med endast tidningen som sällskap, att på nåt sätt ladda mina batterier inför dagens utmaningar för utmaningar det får man då man lever med fyra barn en sambo samt en hund......men mina vänner jag har aldrig mått bättre i livet än jag gör just nu! Visst det finns stunder för mig (som för alla) då jag är less på det mesta och skulle vilja byta ut alltihopa mot en härlig solstol på en vit strand med en paraplydrink i handen.....men det är ju bara i tankarna för en stund....men vem känner inte så? Vill bara säga, Det är du som har huvudrollen i ditt liv, se till att göra det bästa av det!

Ha det....för nu väntar en fullspäckad dag för mig och min familj


Kommentarer
Postat av: mamma

Herregud va DU o L-M kan skriva. Tänk om jag oxå skulle öppna en blogg ha ha ha. Ja det skulle se ut. Ha nu en bra dag o hälsa ungarna puss o kram

2008-09-16 @ 11:21:55
Postat av: Leen

Håller med om vartenda ord. Kroglivet - been there, done that. Nu uppskattar jag andra saker i livet. Precis som du - en lugn stund på morgonen med en kopp kaffe och det är precis knäpptyst i huset. Underbart!

2008-09-16 @ 12:39:52
URL: http://blogg.aftonbladet.se/18317
Postat av: Lillis

Du är en poet me mycke kloka ord..kram på dej lillsyrran

2008-09-16 @ 12:54:48
URL: http://trottergrand.blogg.com
Postat av: mammamia1

INSTÄMMER!

2008-09-16 @ 19:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0