Korvstroganoff och ris

Ja det är vad "Lottas kök" har severat idag , bra mat som de flesta äter. Dock inte min minste son! Han äter nämnligen väldigt få rätter. Det börjar bli svårt att kombinera makaroner med nånting, han äter ju då INTE grönsaker så variationerna är korv, köttbullar och köttfärssås. Sen äter han pommes, plättar, pannkaka och palt men så mycket mer är det inte.
 Ja det med grönsaker är verkligen så att han inte gillar, jag har vid några tillfällen försökt smyga ner majs o dyl i maten och jag lovar ungen kväljer direkt. Numer river jag ner grönsaker i köttfärsen och det märker han inte!!

Jo jag vet att det ger sig, jag har ju tre äldre barn som oxå gått igenom denna fasen i sina liv så det är inget att haka upp sig på, det kommer en dag då han börjar smaka och tycka om.

Det här med att vara många i familjen är just vid matbordet lite knepigt, det går inte att alltid göra alla nöjda (då skulle vi få äta palt varje dag) så tyvärr är det alltid någon som ser lite missnöjd ut då jag talar om vad köket erbjuder. Min älskade sambo säger då alltid -Va gott! Eller iaf nästan alltid, vi hade nog varit sambos i tre år innan det vid ett tillfälle, då jag berättade vad jag skulle göra för mat, kom fram att han absolut inte tyckte om Ungsbakad falukorv!! Hallå!! det var nånting som jag gjorde ganska ofta och han åt och sa INGENTING! Då jag frågade varför han inte sagt nå svarade han bara- Jag vill inte gnälla på maten, man blir ju mätt!!

Nope nu ska jag gå och diska och fixa så ha det!


Älgköttsoppan från i helgen....smarrig var den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0