Jag och mat

Ja om nån missat så håller jag ju på att  lära mig följande......-Jag äter för att leva, Jag lever INTE för att äta! Därav kommentarer om att jag inte ska äta vissa saker. Det går skitbra nästan jämt, har tappat nästan sju kilo på lika många veckor. Jag pysslar inte med nån skum diet av något slag utan äter som vanligt (nästan) men MYCKET mindre. Då jag ser portionerna som jag äter nu och tänker på hur det var innan så blir jag lite spooked!

Jag har skippat fika, glass, godis och snabbmat. Godis har jag inte ätit på väldigt länge men fika och glass har vart mina stora laster. Idag var vi dock till stan jag å sambon samt minsta guldklimpen och då blev det en miss i protokollet. Hungrig som en varg så hörde jag mig själv säga -Du bjuder på lunch idag....far på MAX! Gulp....på vägen dit tänkte jag att va fan jag har ju ändå gympan ikväll, så jag åt ett skrov. Till mitt försvar ska jag säga att jag tog ingen xtra dressing och drack sockerfritt......men jag mådde inte bra efteråt och spec inte psykiskt. Jag kunde riktigt känna hur vart enda litet pommesfrittgram flöt ut i blodet och fastnade på mindre smickrande ställen.....suck! Nåväl man måste kunna synda ibland annars blir det himla svårt att lära sig leva så här....Jag lovar att ge järnet ikväll! Jag är faktist himla duktig på att röra på mig överhuvud taget. Box en dag/vecka Gympa en dag/vecka samt hundpromenader övriga veckan plus att jag vissa dagar joggar med vovven istället för att gå. (Fast det är inte så ofta nu då hösten kommit) Så jag jobbar på det!

Mitt mål är tolv!! Kilo bort men då har jag en vikt som vågen inte visat sen tonåren....det kommer att bli kanon....Beach 2009 here i come!

Ha de

Kommentarer
Postat av: mamma

Ha ha ha kämpa på känner igen mig. puss l-m har startat en blogg sida åt mig. puss

2008-09-17 @ 09:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0