Tröstäta???

Jo jag skulle vilja göra det, gräva i kyl å skafferi efter nåt som kan bedöva den ångest jag känner......visst jag gör ju inte sånt men jag kan vara rakryggad nog och säga att jag har gjort det förut och det förklarar nog min övervikt.

Att jag har ångest beror på att ett av mina barn har svårt att hitta sig själv. Dras med i saker som man inte borde och får stå där sen med sänkt huvud och få skäll. Saker som resulterar i möten med polis och andra myndigheter samt skammen att ha gjort detta tokiga!
 Hur ska man kunna hjälpa en vilsen själ på annat sätt än jag redan gör, kunna vägleda någon som för tillfället har stängt sina ögon? Att jag står där och tar emot fallet då det går tokigt är ju en självklarhet och att jag sedan lotsar och talar om vad som är rätt och fel är också helt givet men om de sedan väljer att gå den "tuffare" vägen än den mamma visat? Ja då kan jag inte annat än visa vilka konsekvenser det ger och låta bli att "städa upp efter" för att vara snäll, nej de får stå för sin dumhet själva. För jag tror att man lär så länge man lever och om jag aldrig ger upp och aldrig slutar jaga så kommer vi tillrätta med det här som är knas just nu.

Älskade barn jag kommer alltid att finnas här och hoppas och tror att du kommer till mig då du vill och känner att du behöver!

Kommentarer
Postat av: mamma

Du gör det såå bra tro inge annat. puss

2008-10-03 @ 15:37:47
Postat av: mammamia1

Misströsta inte! Barnet har en stbil mor och bonus-pappa så nog tar det sig igenom detta och kommer ut med huvudet upp och fötterna ned! Det finns de som får ren uppmuntran till galenskaper från ena föräldern...

2008-10-03 @ 15:57:23
Postat av: Eva

Ni fixar detta, du är en klok mamma Lotta. Du får han på fötter igen. Han har tur som har dig! Styrkekramar från din vän

2008-10-03 @ 17:53:31
Postat av: angelika

Gud va fint du har skrivit , och jag som bor så nära vet ju att du gör ett väldigt bra jobb med alla dina barn.. och jag hoppas att jag som du ska kunna göra det,och vad sen barnen väljer att göra i det tuffa samhälle som vi lever i , får man ju se...

2008-10-03 @ 19:27:37
URL: http://lillafrokenlycklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0