Med livet som insats

Var å sprang igår kväll, det var så förbannat halkigt så då hunden bestämmde sig för att bajsa i ett dike var det bara attt glida med. Jag sprang på kanten där det var fastfrusen snö men ibland var det blank is! Graderna på termotern visade ca -8 och det var ljuvligt! Löpardress och underställ toppat med mössa och vantar och det var hur behagligt som helst, förutom vid stillastående stunder då Stella var nödig. Jag fixar nog att springa i vinter!

Efter jul och nyår, de mest matförsedda helgerna på året, blir det dock en kombination av Gymträning och Box! Jag har bestämt mig. Jag ska vara så tränad till sommaren att jag inte behöver vara rädd att tas för en strandad val i Rörbäck! (Rörbäck är badstrand, för er som inte visste det) Plus att jag vet att min kära syster INTE kommit ifrån sitt sockerberoende......NR!Syrran är inte bra....HA HA HA HA HA



Nope nu ska jag ta och städa lite och sen gå och kolla lite vad tomten tänker komma med, ska fara till stan i veckan och fixa de flesta klapparna. Visst jag har ju redan löst en hel del men det är några kvar!

Ha de nu alla och tänk på att motion och sund mat leder till ett lyckligare liv!

Kommentarer
Postat av: Lillis

hahahaha...NR NR NR...dutti du e som joggar, tyckte de va lite jordskalv igår kväll..men men, man vänjer sej vid allt..kram

2008-11-17 @ 09:24:51
URL: http://trottergrand.blogg.se/
Postat av: Leen

VA?! Är det Lillis du snackar om? Jag ska minsann vakta henne från socker på jobbet isf. Aja baja :)



Det låter härligt med joggingrundan. Själv har jag svårt för att springa ute på vintern (ja nu kan jag ju inte springa alls för skitbenet sur) pga luftrören. Löpband blir det sen. Promenader går bra. Jag har köpt halkskydd till walkingskorna på TeamSportia. 299 kr tror jag de kostade. Jättebra är de! I alla fall att gå med. Springa vet jag inte. Inga vassa broddar utan någon typ metallspiraler.

2008-11-17 @ 10:29:45
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2455

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0