Krupp och en trött mamma

I natt har lilla Linus haft krupp, visst! visst! inte den riktiga med struplocksinflammation men den falska som gör att barnen låter förfärligt. Han har inte haft det förut så han blev ganska orolig. Nu har tre av mina fyra barn haft denna åkomma och då jag själv haft den som barn börjar man ju undra om det är ärftligt??

Det är bara Sara som sluppit undan detta, hon har dock astma så man kan ju fundera på vem/vilka som kommit lindrigast undan.

Nåväl iaf så hade han då detta inatt och oftast kommer de ju då barnen håller på att bli sjuka, jag har farit in med Krille och Hanna till akuten vid ett par tillfällen, bara för att få höra att det inte är farligt, så denna gång rullade vi in Limpan i ett täcke och satt ute på bron och kollade på stjärnorna. Sen släppte det och det blev lugnare. Han har dock sovit med mig hela natten och vaknat varje gång han har hostat. Det gör ont i luftrören som det brukar i början av en riktig förkylning. Stackars liten! Så varken jag eller lille Linus har sovit spec bra inatt. Hoppas att han vill vila lite senare idag. Då ska mamman oxå krypa upp i soffan och kolla insidan på ögonlocken en stund!

Nåväl nog om det, igår var det box och det var som vanligt super. Märker ju att man orkar mer och mer för varje gång. Slagen blir snabbare och hårdare och det känns så bra. Utan att skryta så syns det på armarna att det gett resultat.....Hur kul som helst. Idag blir det en runda med hunden. Skiter i att det blivit vinter och snorkallt. Jag har bra underställ som jag nyttjar och vaddå fryser jag lite så springer jag bara fortare!


Så ha de nu bra allihopa

Kommentarer
Postat av: mamma

men stackars lille Linus tror den det att han blev rädd. Hoppas ni får vila lite idag då. puss o kram

2008-11-06 @ 11:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0