ÄNTLIGEN!!!

Nu rasar den första snöstormen för denna vinter, jag fick skotta en väg fram till postlådan för att kunna hämta morgonens nummer av den lokala tidningen. De två nedersta trappstegen på bron var översnöade och jag kan bara säga jippi nu är det vinter!

Visst det lär ju bli en del skottande idag innan gården är farbar med bil men jag tycker att det ska vara så här, nu får vi hoppas att vintern kommit för att stanna denna gången.

Med min träning har det inte gått så bra då förkylningsviruset kommit på besök i vårt hus. Det har drabbat min käre sambo värst men jag känner av det oxå. Hoppas bara att jag är frisk nog imorgon då det är dags för gympan.

Annars rullar det mesta på som vanligt. Tänk att det idag är exakt en månad kvar till Julafton! Nåväl vi har en födelsedag kvar i huset innan dess. Lilla Linus fyller hela TRE år på fredag.....vart tog min bebis vägen???? Sen fyller ju Syrran år dagen före Julafton, snacka om fräck hon är....ha ha ha

Vi har iaf hunnit med en del denna helg pysslat och fixat, Sara har bakat pepparkakor med de små och det var mysigt, jag har ju som sagt jobbat ideellt på marknaden och det frambringade en del "Snart är det JUL känsla"  precis som pepparkaksbaklukten gjorde.....

Nope nu är det dax att fixa lite frukostgröt så man orkar ta itu med snömassorna som anlänt!

Ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0