Vanliga dagar och julmaten bortkastad

Ja äntligen slipper jag äta kalvsylta med rödbetssallad nå mer för denna jul! Visst är det gott men man köper ju alltid alldelens för mycket och det måste ju liksom ätas av annars är det ju rent slöseri!

Annars så petar vi på som vanligt här hemma, arbetsfördelningen är som den brukar. Jag jobbar på inne och Henrik jobbar på i garaget...... Vi väntar på att han ska bli klar så vi får fara en sväng med skotrarna. Har lovat barnen att fara till skoterklubbens stuga och ev ta med nå burgare att flippa där.

Just nu sitter jag och lyssnar till tvättmaskinens surr, måste hysteritvätta eftersom ingen vet vad dom vill ha på sig i morgon och då måste ju de mesta vara rent, vill gärna slippa gnäll om just DET plagget råkas vara i tvätten. Som vanligt ska vi till Henriks syster imorgon. Vi har varit där varje år sen vi blev tillsammans och H har vart där på nyår så länge att glömt allt annat sorts firande. Det brukar vara supertrevligt. Mycket god mat och jättemysiga människor. Sen även roliga raketer! Känns bra!

Nåväl nu måste jag nog gå och fixa och trixa lite inför skoterfärden, för det var ju det här med arbetsfördelningen!

Ha de



Mina barn plus alla mina syskonbarn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0