Tomten jag vill ha en riktig Jul!

Snart är alla barns stora dag här. Visst visst alla vuxnas dag oxå. Men jag måste säga att jag har noll julkänsla!! Ja det blir ju aldrig som när man var liten men ändå....lite julig vill jag ju känna mig! Nåväl jag hoppas att det kommer sen då det luktar glögg och stekta köttbullar i hela huset. Eller då syrran med hela familjen knackar på, stampar av snön från skorna och ropar -GOD JUL! Då vi springer mellan köket och Kalle anka för att kolla så att potatisen kokar som den ska, eller viker röda fina servetter till julbordet, eller svarar för miljonte gången på frågan- Mamma när kommer tomten?

Jo jag kan nog känna lite av det där varma mjuka julpirret längst in i magen. Jag tror att julkänslan som vuxen kommer av att se de små och stora barnens ivriga ansikten som blossar röda av julpirr och alla juleljus som är tända. Att få krypa upp i soffan sen, då dagen lider mot sitt slut,  och känna lugnet falla över huset då skinkan är halvt uppäten, sillen förpackad ner i sina burkar igen, julklapparna upprivna och kaffet med juldopp är drucket, det är nog den bästa känslan med julen och det är då jag som vuxen och mamma kan känna mig nöjd och tänka att vi fixade det i år igen!

Så åter igen -Tomten jag vill ha en riktig jul, en sån som man har när man är liten!



Ha de

Kommentarer
Postat av: mamma

det är sådan jul fast din mormor o morfar m respektive inte kan va med.nu är det barnen som säger likadant när dom är vuxna :)Och dom har mycket fina jular att minnas

2008-12-09 @ 18:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0